Hry typu Dark Souls nám přináší jak radost, tak častokrát i vztek. A dokonce jsou hráči, kteří si svým způsobem oblíbili tento styl hraní. Ono to zřejmě má něco do sebe, když po nespočtu smrtí porazíte bosse a získáte kýženou odměnu. Je to jako absolvovat takovou hráčskou maturitu. A je velice příjemné slyšet, že se zlaté české ručičky pustily do vývoje obdobného projektu. Nečekejme za tím velké studio – malé pražské studio Gold Knights je na trhu nové a toto je jeho první zkušenost. Studio své RPG LostHero poprvé představilo na konferenci White Nights 2018. S vývojem hry může pomoci každý finančním příspěvkem na Startovači.

Hra je opravdu stále v plenkách, což je znát hlavně na „faceliftu“ – grafické stránce hry, nicméně vývojáři před sebou mají stále dlouhou cestu. Gold Knights chystají vypustit Early Access, který by měl dle oficiálních slov vyjít do konce roku 2018. Zde budete moci okusit:

  • levelování, sbírání itemů a equipu a jejich vylepšování
  • ochutnávku z příběhu nebo mód kooperace až se čtyřmi dalšími hráči
  • In-Game Editor
  • „Marketplace“ – díky tomu si budete moci zahrát zdarma vlastní mapy

Jak již bylo zmíněno, grafická stránka hry nás asi moc neosloví, ale to vývojářům jistě odpustíme po prvních zkušenostech s mechanikou, konkrétně z nepřáteli, kteří vás budou moci položit dřív, než stihnete tasit meč. Zajímavostí bude možnost vybudování vlastního domu, kde budou hráči k dispozici NPC postavy, které budou mít specifické schopnosti, jako například kovář, architekt, obchodník atd. Ty se tam samozřejmě „nenastěhují“ automaticky. Prvně na ně budete muset narazit v průběhu hry.

Co se povolání týče, bude záležet pouze na vás, jakou cestou se vydáte. Můžete se zaměřit na těžkou zbroj a zbraně, používat luk a vrhací zbraně, různé druhy kopí anebo využívat mechanické zbraně jako například balisty. Anebo si vyberete „od všeho něco“ a využijete všech dostupných zaměření. O to zajímavější to bude v onom multiplayerovém, kooperačním módu. Primárním úkolem hráče bude najít monolit, který bude muset nabít energií získanou z poražených nepřátel a uprchnout skrz závěrečnou bránu.

„Máme mnoho nápadu, které bychom chtěli do hry implementovat. Naším záměrem je vytvořit hru, která bude takřka nekonečná. Jak se bude hra rozvíjet a naše řady se rozšíří, přidáme další komponenty, které udělají dungeony, předměty i samotnou herní mechaniku zajímavějšími“ vysvětlují vývojáři na svém oficiálním webu.