Bude tomu již 14 let od vydání dnes již legendárního MMORPG World of Warcraft a již zítra se mohou fanoušci těšit na další, v pořadí sedmé, rozšíření. Expanze má jméno Battle for Azeroth.

Expanze nás zanese do otevřeného konfliktu mezi Hordou a Aliancí. S nástupem Vol´jina do čela Hordy se zdálo, že byl konflikt upozaděn a nevraživost mezi oběma frakcemi je na ústupu. Jenže Volˇjin byl v Legionu smrtelně raněn a předal vedení Hordy do rukou Lady Sylvanas. A jak můžeme z prvních cinematiců poznat, vede Lady Sylvanas Hordu poněkud podobným stylem jako jeden z jejích předchůdců – Garrosh Hellscream. Otevřená válka mezi největšími a nejmocnějšími frakcemi Azerothu vypukla kvůli spálení stromu Teldrassil – počáteční lokace Night Elfů, které má na svědomí právě Sylvanas. Reakcí Aliance bylo pochopitelné vyhlášení války a následné obléhání města Lordaeron, známém také pod názvem Undercity – domov Opuštěných, větev Nemrtvých. To by bylo stručné nastínění příběhu. Nyní se podíváme na informace, které budou pro hráče podstatnější.

Nové lokace

Herní mapa se rozšíří o nové lokality, konkrétně o ostrov Kul Tiras, domov Jainy Proudmoore, kde bude své zájmy hájit Aliance a ostrov Zandalar, odkud pochází dávní předci všech trollů a jehož obyvatelé, Zandalari trollové vedou krutou válku s Krvavými trolly a hordští vojevůdci se pokusí vůdce zandalarského kmene přesvědčit, že s Hordou opět dosáhnou bývalé velikosti. Pojďme se podrobně na tyto nové lokace podívat.

Zandalar

Ostrov Zandalar je rozdělen na tři území: Zuldazar, Nazmir a Vol´Dun.

V srdci pralesa Zuldazar leží nejstarší město Azerothu, Dazal´alor, jehož králem je Rastakhan a společně s dcerou Talanji odtud vládne celému Zandalaru. Cataclysm však toto město těžce poškodil a toho využili Krvaví trollové a proti Rastakhanovi povstali. Dazal´alor bude hlavním střediskem Hordy na tomto ostrově.

V bažinaté krajině Nazmir sídlí Krvaví trollové, ale také prastaří duchové přírody loa. Jsou to ti duchové, kteří údajně před smrtí Vol´Jinovi poradili, aby zvolil Sylvanas vůdkyní Hordy. Byly to opravdu loa? Nebo to byl někdo jiný? Ten, kdo se vyžívá v zahádách si Nazmir určitě oblíbí. Možná, že loa nejsou jedinou záhadou, která tuto oblast obstírá.

Vol´Dun, ráj vyznavačů krutých trestů. Ten, kdo poruší zákony kmene Zandalari, je na tuto poušť vyhnán a ponechán osudu. Anebo nemilosrdné hadí rase sethrak, která tuto oblast obývá.

Kul Tiras

Obyvatelé tohoto ostrova se dlouhá léta nezajímali o zbytek světa. Život si zde poklidně plynul svým tempem. Nicméně jeho umístění uprostřed moře a dobrá prosperita ho předurčuje k tomu, že se poměrně často stává terčem nájezdů pirátů. Aliance sem přichází s nabídkou, že spolupráce by mohla být oboustranně výhodná. A navíc, Kul Tiřané oplévají mocnou námořní flotilou. Hráči na Kul Tirasu navštíví tři území: Tiragarde Sound, Stormsong Valley a Drustvar.

Tiragarde Sound je srdcem Kul Tirasu. Zde se také nachází jeho hlavní město, Boralus. Odtud vládne kul tiraskému lidu Katherine Proudmoore, matka Jainy a sídlo zde bude mít velitelství aliančních vojsk.

Stormsong Valley je krajina bohatých a krásných lesů a také domov fanatických uctívačů moře. Máte rádi quillboary? Tady jich je opravdu hodně.

Ti, kteří postrádají odvahu, dobrou zbroj nebo knihu kouzel by se měli velkým obloukem vyhnout zemi zvané Drustvar. V tomto prokletém kraji se totiž potlouká bezpočet krvelačných příšer, které můžete znát z mytologií dávných civilizací. Je to místo opředené zahádami. Dokážete rozluštit, kdo nebo co může za tajemné zmizení rodu Waycrestů, který zde vládnul?

Nové rasy

Další novinkou rozšíření bude šest nových hratelných ras. K Hordě se připojí Taureni z kmene Highmountain a rasa elfů Nightborne (Soumrační), v průběhu hry také trollové z kmene Zandalari.

Co se týče Aliance, do jejích řad jsou zrekrutování Void Elfové a Lightforged Draeneiové, v průběhu hry se do aliančního vojska přidají trpaslíci z rodu Dark Iron.

Zandalari trollové a Dark Iron trpaslíci však nemusí být poslední hratelné rasy. Spekuluje se ještě o Mag´har orcích a Kul Tiřanech.

Dobrou zprávou pro ty, kteří nemají v oblibě zhrbené charaktery může být nová možnost při vytváření postavy. Nově si můžete u orků a nemrtvých navolit, zda budou zhrbení či nikoliv.

Heart of Azeroth

Co se příběhu týče, je tato nová mechanika titánskou relikvií, kterou vám během hry zprostředkuje Magni Bronzebeard. S její pomocí si budete moci vylepšit equip, konkrétně chest, head a shoulders. Navolíte si traity, které vám budou nejvíce vyhovovat. Právě zde nejvíce využijete nasbíraného azeritu, který zvyšuje mechanice Heart of Azeroth sílu. Čili budete moci do určité míry “ovládat” váš equip.

Dungeony

V novém datadisku přibude celkem 10 nových dungeonů – 5 pro Hordu, 5 pro Alianci. Od levelu 120 se vám však zpřístupní i dungeony opačné frakce, než za kterou právě hrajete a společně s nimi celý kontinent.

Kul Tiras

Freehold – Momentálně největší trn v oku kul tiraských obchodníků a námořníků. Zabraňte pirátským posádkám sjednotit se a získat všechno bohatství Kul Tirasu.

Waycrest Manor – Sídlo kdysi mocného rodu nyní zeje prázdnotou… Nebo ne? Prozkoumejte tento dungeon v prokletém Drustvaru.

Tol Dagor – Pevnost plná vězňů. Zahrajte si na bachaře a zjednejte zde pořádek.

Shrine of the Storm – Pevnost kněží moře, kteří zde žehnají lodím, než vyplují brázdit širá moře.

Siege of Boralus – Lady Ashvane a její lidé se pokusí o převrat v Boralu.

Zandalar

Atal´Dazar – Zde, na pohřebišti dávných zandalarských králů, praktikuje svou černou magii vůdce temných trollů Zul.

Temple of Sethrallis – Pevnost plná nepřátelských bojovníků hadí rasy

The Underrot – Objevte zdroj nákazy, která sužuje Nazmir

King´s Rest – Vnitřní část Atal´Dazaru

Kezan – Něco nekalého se děje na dříve gobliny obývaném ostrově

Raidy

Uldir, Halls of Control – Instance v Nazmiru. Titáni se zde pokoušeli vyrovnat se Starým bohům. Bohužel to nevyšlo podle jejich představ, a tak se rozhodli, že to zamknou v kobce a nechají to být. Zlo se však dere ven a je třeba ho zlikvidovat.

Warfronts

Warfronts je mechanika, která nás v podstatě vrátí do doby Warcraftu. Úkolem hráče bude sbírání surovin, vystavění pevnosti, budování armády, dobytí nepřátelské pevnosti a zabití jejího velitele. Jedná se o akci pro celkem 20 hráčů, kteří se společně postaví armádě NPC. Hráči se však nebudou moci soustředit jen na útok, ale také na obranu. Odměnou vám budou frakční Armor Sety.

První oznámený Warfront byl Stromgarde v Arathi Highlands, druhý by měl být v The Barrens.

PvP

Do PvP přibude možnost vypnout a zapnout PvP kdykoliv bude hráč chtít. Hráči se zapnutým PvP budou v jiné fázi, než hráči s vypnutým PvP, takže se vzájemně neuvidí. Zapnout a vypnout PvP budou hráči moci v hlavních městech.

Seething Shore

U pobřeží Silithu se nalézá ohromné náleziště azeritu, o které bude Horda a Aliance bojovat.

Island Expeditions

Jedná se o kooperativní scenario 3 hráčů, kdy půjde o průzkům ostrovů v oblasti Great Seas. Hráči si budou moci navolit obtížnost (Normal, Heroic, Mythic, PvP). Důraz je kladen především na dynamiku, kdy se různé objekty nemusí spawnovat na stejném místě a v krajině samotné na vás číhá kromě nepřátelských NPC bohatý arzenál pastí a překážek.