Fortnite Battle Royale vs. PUBG

Poslední dny otřásá herním světem, zatím, doutnající konflikt mezi Bluehole a Epic Games. Jedná se o křížek mezi novou hrou Fortnite Battle Roayle (jde o spin-off ke hře Fortnite) a již známým titulem Playerunknown’s Battlegrounds.

V půlce září Epic Games vydal trailer k jejich nové hře (viz link). Na tiskové konferenci pak jmenovitě označili PUBG jako jejich inspiraci. Toto se nelíbí Bluehole, kteří osočili Epic Games z používání jejich vybudované značky bez jejich vědomí a svolení. Podle slov Changhana Kima (VP a výkonný producent v Bluehole) nyní zvažují „další kroky“ k urovnání tohoto sporu.

Mimo oficiální komunikaci běhá na pozadí „pravý“ důvod konfliktu, a to jest, že Epic Games mělo okopírovat PUBG. Epic Games se proti tomuto tvrzení, preventivně, ohání dlouholetým vývojem, který údajně zabral 6 let.

Asi takto by šlo ve zkratce a v povrchových faktech popsat, co se vlastně stalo a mnoha hráčům toto stačí, aby se rozhodli, k jaké straně se přidají. V naší redakci jsme se celé problematice ale podívali na zub.

Vraťme se k historii vývoje PUBG. Za touto hrou stojí Brendan Greene. Tvůrce, který před PUBG vytvořil dvě podobné hry a to DayZ a následně H1Z1: King of the Kill. Pokud pomineme DayZ, což byl vlastně „jen“ mód do hry ARMA 2, tak naprosto bez nadsázky můžeme říct, že H1Z1: KOTK je naprosto ta samá hra jako PUBG. Ten samý princip (žánr) hry a ty samé technické problémy při vývoji hry – obě hry jsou pak stále označené jako s předběžným přístupem. I přesto PUBG slaví tento rok úspěch. Díky publicitě z Gamescomu, čísla vystřelila tak vysoko, že dosáhli na nejhranější titul na Steamu. Brendan Greene se k celé záležitosti vyjádřil skrze Reddit AMA, kde napsal, že „je jasné, že ostatní společnosti vstoupí na trh, jen doufám, že vytvoří vlastní variantu hru a ne slepou kopii!“.

Co je na tom všem zajímavé? K vývoji hry PUBG byl použit Unreal Engine a hádejte kdo vlastní a vyvíjí UE? Ano, je to Epic Games. A samotní Epic Games na svém Twitter účtu propagují svůj UE4 skrz úspěch hry PUBG.

Je tedy na míle jasné, že Epic Games využívá úspěch hry PUBG ve vlastní prospěch. Je ale spor na místě? Právní oddělení Bluehole už určitě aktivně hledá skulinky, na kterých by mohli Epic Games a Fortnite potopit, ale je to v jejich zájmu, když Epic Games je vlastníkem jejich enginu, který pohání jejich hru? Co to přinese?

Rozhodně není účelem tohoto článku ukazovat prstem na ty nebo ty a přidávat se na něčí stranu. Internet, dle mého, trochu zapomíná, že jde o hry a že se u nich mají lidé bavit. Jestli je to duo Fortnite vs. PUBG, LoL vs. DOTA2 nebo FIFA vs. PES. Někoho baví to první, někoho to druhé a někoho obojí. No a někdo si prostě musí dokazovat, že jeho názor je lepší než názory druhých.

Já osobně jsem do nedávna aktivně hrál PUBG. Od včera zkouším i Fortnite BR a musím Vám říct, že i přes kreslenou grafiku mě ta hra baví mnohem víc, než PUBG. A o to jde, ne?

Ať už tato záležitost dopadne jakkoliv, na trh se začínají probíjet další hry se žánrem batlle royale (tedy uzavřený a zmenšující se prostor, hodně hráčů s rovnými podmínkami na začátku a spoustou zbraní rozmístěnými po celé hrací ploše). Taky se totiž může stát to, že tento konflikt zbrzdí vývoj obou titulů a to přece nikdo nechceme, ne?

Pro zajímavost se můžete podívat na žánrově podobnou hru Islands of Nyne.

Podobné příspěvky