„Co je HexCom a proč by mě to mělo zajímat?“ – HCU#5

Dnes je to 1364. den od založení Hexagon Community.

Za pár měsíců slavíme čtvrté výročí. Vypadá to tak? Ne tak docela. Jelikož se v tomto HexCom Update jedná spíše o jakýsi „deník kapitána“, budu psát místy v první osobě, z pozice zakladatele a majitele portálu. Víte, co bylo za ty téměř čtyři roky nejnáročnější? Uznat chybu a selhání.

Jak to celé začalo?

Píše se 1. ledna 2016. Hexagon Community, v té době ještě pouze jako Hexagon, nebyl nic víc než herní portál, který se zaměřoval na provozování CS:GO herních serverů a TeamSpeak serveru. Měli jsme jako parta pěti lidí skvělý start, plné, úspěšné servery a jeden z největších TeamSpeak serverů v České republice. Nevěděli jsme pořádně, co děláme, ale bavilo nás to a postrádali jsme „pískoviště“. Místo, kde bychom mohli zkusit uspořádat turnaj, naprogramovat vlastní desktop aplikaci a vytvářet další zajímavé projekty.

Po úspěšnosti prvního Hearthstone turnaje jsme připravovali druhý, který nakonec nevyšel.

Takhle to fungovalo první půlrok. Pak jsme spustili fórum, Patreon a serverlist. Připravovali jsme program pro spolupráci se streamery, kteří, k našemu překvapení, měli o spolupráci ve většině případů velký zájem, a mnoho dalšího. Na TeamSpeaku jsme nestíhali dokupovat sloty, jelikož byl věčně plný a měli jsme uzavřenou spolupráci s herním portálem Kotelna, který nám dlouhodobě poskytoval CS:GO servery. Motivace a elán z nás přímo zářily.

Jako rozjetá formule bez řidiče

Tyhle ambice a zapálení se současně stávaly mým hrobem. Začal jsem toho dělat příliš najednou a mně to furt nestačilo. Chtěl jsem víc. Ideálně všechno. Kdy? Teď hned. Jak? Jakkoliv. Herní magazín HexCom News. Co k tomu rovnou začít připravovat herní pořad? Ok. Víš, co je blízko hernímu portálu? Hry samotné. Uděláme hru? Ok. Už dlouho jsme neuspořádali tur… Ok. Streameři jsou málo, chci taky Youtubery! Nové logo a víc herních serverů! Rok 2016 končil úspěšně, nyní již i s vlastními eSport týmy, které na další tři roky spravoval Ondřej „hntr“ Fiala. Díky Ondro.

Návrh webdesignu stránky pro streamera(ky), s kterými jsme spolupracovali, již pro nový 2.0 web

Víte, co byl největší průšvih? Že jsem tu všechnu práci s přehledem zvládal a furt jsem měl dostatek volného času. Neuspěl jsem na střední škole a byl jsem téměř na tři čtvrtě roku, od ledna 2017, v pohodlí domova. Nedělal jsem nic než to, že jsem pracoval na Hexagon Community. A hrál hry. Ale hlavně pracoval. Měl jsem až děsivé nutkání furt něco dělat a makat na sobě. Našel jsem v tom kus sebe. Zjistil jsem, kdo vlastně jsem a že tohle je to, co chci dělat.

Koncept art pro hru, kterou jsme připravovali v rámci HexCom Development

Lidi kolem mi říkali, že si zadělávám na problém. Jenže přesně kvůli těmhle slovům jsem chtěl tvrdohlavě pokračovat ve svých způsobech, abych všem dokázal, že na to mám, že mě nic nezastaví a že nemají pravdu. HexCom eSports se na konci roku 2017 zúčastnilo mistrovství České republiky ve Vainglory, oslovili jsme sebevědomě více než 100 společností s nabídkou spolupráce. Napříč všemi sekcemi nás bylo v týmu více než 100. Bylo to šílené a já, znovu jako student, nedělal nic jiného, ve dne i v noci, než to, že jsem furt makal na HexCom. Nyní již na úkor studia. Stouplo mi do hlavy, že to je velký úspěch, že jsem to dokázal… A měl jsem pravdu.

HexCom eSports na mistrovství České republiky ve Vainglory 2017

Začalo se mi vracet to, co jsem poslední rok dělal, i s úroky. Všechno hezky najednou. Tým HexCom Development, který dlouhodobě pracoval na naší hře, se rozpadl, jelikož jsem sám nevěděl, co od toho očekávám. Byl to můj největší fuckup. Výsledky na turnaji ve Vainglory dopadly katastrofálně. Po novém roce jsme nezískali žádného nového partnera, byť nám jich na spolupráci několik přikývlo. Kotelna začala umírat a tím jsme přicházeli o servery. Vývoj webových stránek, které se přizpůsobovaly pro spolupráci se streamery a další služby, se táhl neuvěřitelně pomalu… Byl to ve skutečnosti teprve začátek konce a já nejednou vyhořel. Ztráceli jsme motivaci a já nevěděl, co mám dělat, a jak se s takovými porážkami vyrovnat.

Problém byl v tom, že všechny sekce HexCom byly vedeny průměrně, byť jsem vydával svoje maximum – kromě HexCom eSports jsem na většině věcí pracoval sám. Jakmile jsem trošku ubral nebo se jedné sekci věnoval více, tak to bylo vždy na úkor těch ostatních. Ruku v ruce s osobními problémy to způsobilo, že pak HexCom dlouho stál na místě bez jakýchkoliv výsledků. Následovalo zklamání za zklamáním, která mě znovu částečně přivedla do reality.

HexCom mě naučil, že je potřeba vždycky počítat s tím nejhorším. Nevyšli partneři ani o rok později, na začátku roku 2018? Nevadí! Založíme kampaň na Startovači, abychom měli dost peněz na dokončení služeb, které by nám měly vynést peníze na provoz a vývoj. Jednodušší to už přeci být nemůže!

Neúspěšná kampaň na Startovači

…bez úspěchu. Tak co dál? HexCom se přece lidem líbil. Měl velkou podporu, ta koncepce toho je skvělá, tak proč nic nejde podle plánů? Protože jsem zjistil, že portál reálně nemá co nabídnout, pouze idealistickou, zamotanou myšlenku. Koncepce je jedna věc, provedení druhá.


Maskot Hexík, který vznikl v rámci Startovače

Začal jsem se HexCom znovu věnovat od základů. Mojí prioritou bylo zdokonalení organizační struktury. Nastolil jsem řád v podobě Kodexu Hexagon Community, optimalizoval workflow, ucelil naší myšlenku a především stanovil priority, kterým se chceme věnovat, včetně postupu. Problém byl, že jsem prvně musel změnit sebe. To taky trvalo nejdelší dobu a mnoho sekcí kvůli tomu upadlo. Musel jsem začít znovu, ale já se to snažil zachránit.

Co bude dál?

HexCom eSports bylo vždycky hodně napřed oproti zbytku portálu, ale když už se některý z našich týmů někde umístil, nebyli jsme schopni s konkurencí držet krok. Vzhledem k tomu, jakou finanční i časovou náročnost HexCom eSports vyžadovalo, bylo to ve finále vždy o tom se věnovat buď HexCom eSports nebo zbytku HexCom. Na jednu stranu se o nás díky eSport týmům dozví víc lidí a je to super prestiž při oslovování potenciálních partnerů, ale je to jako plnění děravého pytle. HexCom eSports mělo stát na zbytku HexCom, ne naopak.

Hexagon Community je můj nejlepší neúspěch. Miluji, co jsme doposud vybudovali, jaké příběhy jsem poznal a jaké příběhy jsem napsal, ale cítím, že takhle to už dál nechci. Byl jsem příliš hrdý a bál jsem se uznat chybu. Chci to udělat jinak, znovu a lépe. Chci stavět na základě nových osvědčených zkušeností, ne se pokoušet neustále renovovat trosky. Věřil jsem tomu úsilí čtyři roky a věřím mu i nadále, že to má smysl a že to bude fungovat. Nebude to hned a nebude to zdarma. A už vůbec to nebude jednoduché, ale vím, že to vyjde. HexCom je odrazem mé ideologie a dokud tady budu já, tak bude i HexCom. Když se naučím něco nového, pokouším se to aplikovat tady. Když se něco naučím tady, pokouším se to aplikovat v běžném životě.

Připravované nové logo Hexagon Community

Tímto způsobem bych chtěl oznámit, že usilovně pracujeme na „novém“ HexCom, který zahrnuje nové webové stránky, branding a nové, lepší a jistější způsoby, pomocí kterých dosáhneme vytčených cílů. Po tu dobu bude dočasně odstavena většina sekcí a služeb, především HexCom eSports, abychom se mohli opravdu naplno věnovat vybudování těch nejpevnějších základů. Jako kompenzaci se pokusíme pravidelně každý měsíc publikovat jeden HexCom Update, který bude mít charakter changelogu a odhalování věcí „za oponou“. Jako jediné komunikační nástroje budou i nadále sloužit náš Discord server, kde je zbytek našeho týmu, a facebooková stránka. Pro osobní interakci mě můžete sledovat na Twitteru, kterému se budu více věnovat. HexCom News bude pokračovat ve svém fungování a postupně budeme obnovovat i zbylé sekce.

Vítejte v Hexagon Community

Ještě před HexCom jsem měl na kontě spoustu experimentálních projektů, ale žádný z nich, bohužel, nestojí ani za zmínku. Jedná se teda o mou první pořádnou zkušenost, která mi po třech letech dřiny od založení zajistila zaměstnání a hlavně sebepoznání. Všechno špatné je k něčemu dobré. Nevyšla kampaň na Startovači, ale právě díky ní jsem zjistil, co vlastně HexCom je. Nedokončil se nikdy pořádně web, ale díky tomu jsem měl dostatek času na to se naučit kouzlo webdesignu, abych navrhl ideální web a abych objevil svou skrytou kreativní stránku, která mě teď živí. A já to hodlám využít na dokončení mého hráčského snu.

Snímek z prezentace, která do detailů představuje naše aktivity

Hexagon Community (HexCom) je herní portál, který se zabývá veškerým herním průmyslem v České republice. Našimi prioritami je podpora rozvoje videoherního průmyslu a poskytování solidního prostředí a zázemí s férovým jednáním a přístupem ke všem hráčům. Vynikáme zejména kladením důrazu na hráčské a společenské hodnoty, nabízíme ideální prostředí pro osobní rozvoj. Brzy budeme zpátky. #HEXCOMPOWER

Podobné příspěvky