RECENZE: Badland

Začínáte dnem 1 jako stvoření jménem Clony. S tímto, tak trochu roztomilým stvořením, procházíte skrze nejrůznější úrovně. Budete procházet naprostou tmou, kde jediný zdroj světla představuje Clony. Ale také oblastmi, kde se vám život bude snažit znepříjemnit nejrůznější mechanická chamraď. Tato chamraď by se pro vás mohla objevit bez jakékoliv příčiny, ale pravda je jinde. Hra totiž na pozadí vypráví svůj příběh, který je velmi unikátní. Vy jakožto  Clony, se svým odvážným průletem skrze tyto oblasti, snažíte totiž zastavit hrozbu mnohem větší, než si umíte představit. Stroje totiž začínají pomalu, ale jistě přebírat vládu nad světem, který jak postupujete úrovněmi, začíná být čím dál více mechanizovaný. Ze začátku to jsou jen ozubené kola a sem tam lopatkové kolo, ale čím dále postupujete tím více mechaniky přibývá. Až v jistý moment součástí pastí budou i roboti. Tito roboti tam nejsou jen kvůli vám. I když jste jeden z jejich cílů. Jejich hlavním cílem je odchyt ostatních zvířátek v lese. Ty začnou postupem času mizet.

Hra je jedinečná i jinak než svým příběhem. Je jedinečná i originalitou svých úrovní. Ty jsou pokaždé jiné. Ať už je to jiné barevné schéma, které je vždy tak trochu potemnělé. Rozvržení pastí se také mění. To vše hra každou úroveň mění. K mému překvapení mi zase tak moc nevadí, že hra nemá hudbu. Atmosféru totiž krásně doplňují zvířátka v pozadí lesa a zvuky mechanických kol před vámi. Samotná mechanika ovládání je velice prostá. Do jisté míry je podobná hře Flappy Birds. Konkrétně pak v ovládání postavičky. To je prováděno pouze jedním prstem, kdy přidržením prstu na displeji dojde k mávání uší u Clonyho. Clony letí sice sám směrem dopředu, ale při tomto letu jste to právě vy, kdo určuje Clonymu jak moc má klesnout nebo stoupnout. Další podobností je temná zeď, která postupuje za vámi a pokud se moc zpozdíte zabije vás. Tím však veškerá podobnost končí. Jednou z mechanik hry je i sběr speciálních výrustků. Ty vás mohou buď zvětšit nebo zmenšit. V některých pasážích jsou právě tyto výrustky klíčem k úspěšnému průchodu levlem. Po několika úrovních se k těmto výrustkům přidají i další přislušníci stejného druhu jako Clony. Ti jsou také důležití. Slouží totiž jako pojistka když váš první Clony zemře, ale také jako závaží, když potřebujete projít skrze padací dveře. To vše jsou jejich mechaniky přímo ve hře. Jejich další účel je posloužit vám jako měna pro odemykání extra úrovní. Singleplayer je doplněn o další dva módy a to versus a coop. Tyto mody jsou velice prosté a fungují tak v jako každé jiné hře jen s tím rozdílem, že jsou mnohem víc frustrující. To hlavně z toho důvodu, že ovládání vás nutí pečlivě naplánovat každý pohyb.

Na konci své recenze bych jen dodal, že hra stojí za zkoušku, bude vás čekat krásná grafika a zajímavý příběh.

Prostředí
Hra je rozhodně zajímavá.