RECENZE: Blade Kitten

Krome Studios tuto hru vytvořilo na základě stejnojmenného komiksu a vydalo již v roce 2010. Epizody 2, která je dostupná jako DLC, se však hráči dočkali až o 5 let později.

Příběh začíná na planetce Hollow Wish. Hlavní hrdinkou hry je Kit Ballard – napůl žena, napůl kočka. Na své živobytí si vydělává jako lovkyně odměn. Na Hollow Wish přiletěla pro Terra-Li, na jejíž hlavu je vypsána odměna milion hexů (herní měna – pozn. red.) Veškeré informace pro stopování a odchyt zločinců má Kit uloženy v jakémsi klíči, který jí hned v úvodu ukradne její blonďatá rivalka Justice Kreel. V roli Kit se tedy nejdřív musíte vydat získat zpět klíč.

Po svém boku máte levitující meč, se kterým můžete provádět dva druhy útoků. Jeden pro boj zblízka a druhý pro boj z dálky. Později můžete ještě vytrhávat nepříteli z rukou štít, ale tento pohyb je využitelný jen na konkrétní druh protivníka. Až na vzácné pasáže, kdy se kolem vás a nepřátel objeví nějaká bariéra, kvůli které nebudete mít moc prostoru na úskoky, tedy nebývá moc důvod používat útok zblízka a riskovat zranění. Boje se tak bohužel velice rychle stanou monotónní.

Samotné souboje také nejsou nijak zvlášť obtížné. Obzvlášť poté, co pomůžete jednomu obchodníkovi získat zpět jeho buřty k obědu. Následně máte kdykoliv přístup do jeho obchodu, ve kterém můžete nakupovat jídlo a nápoje pro trvalé zvýšení zdraví a výdrže. Dalším dostupným zbožím jsou silnější meče a také kostýmy. Kit je sice jediná hratelná postava, ale pomocí kostýmu ji můžete přeměnit třeba i na její rivalku Justice. Nebo ji prostě jen můžete poslat do boje v pantoflích a pyžamu, protože kostýmy zde stejně nemají žádný vliv na schopnosti či odolnost postavy.

Jak již bylo zmíněno, měnou ve hře je takzvaný hex. Ty nacházíte v různých hodnotách rozmístěné všude po úrovních. V každé úrovni je také schovaných několik truhliček, kde se skrývá pár tisíc hexů. Výjimečně je možné najít také pytlík s rybičkou (jak jinak, když hrajete za poloviční kočku), který má hodnotu deset tisíc. Dále je možné sbírat ukryté datapacky a skiffy, ale obojí je spíše jen pro uspokojení hráčů, kteří mají potřebu plnit hry na 100 %. Žádný významný bonus vám poctivé sbírání neposkytne.

Jeden ze skiffů vás však provází většinou příběhu i jako váš pomocník. Je to malé létající zvířátko, bez něhož byste nemohli pokračovat v příběhu a uniklo by vám poměrně velké množství hexů. Je tedy docela užitečný. Není to však jediné prospěšné zvíře ve hře. V některých úrovních máte také možnost si osedlat Noota. Ten velice připomíná Chocoba z Final Fantasy nebo Tauntauna ze Star Wars. Je rychlý, můžete díky němu provést vysoké výskoky, a také vám rád hlavou prorazí zeď.

Graficky je hra poměrně pěkná. Osobně mám velice ráda cel-shadingové zpracování postav a tak bych grafiku označila za jednu z významných předností celé hry. Moc jiných výrazných kladů totiž ve hře nenajdete. Občas se s Kit zaseknete ve zdi nebo mimo cestu a pro nápravu nezbude nic jiného, než načíst poslední uloženou pozici. Příběh je také spíše průměrný, ovládání není bůhvíjak příjemné, a jak už jsem zmínila, boj a vlastně vše, co ve hře děláte, začne být velice brzy monotónní. Epizoda 2 to také nenapraví, je to především příběhové rozšíření. Obsahuje několik dalších úrovní, zbraní a kostýmů, ale gameplay i charaktery zůstávají stejné a pokračuje se v zápletce, která je nastíněna na konci první epizody.

Herní možnosti
Hra by se mohla díky roztomilé grafice líbit mladším ročníkům. Jinak je nezbytností asi jen pro fanoušky kočičích charakterů, anime nebo stejnojmenného komiksu. Pro ostatní hráče však nemá moc co nabídnout.