RECENZE: Broforce

Hra od vývojářského studia Free Lives. Toto studio má na svém kontě ještě další dvě hry. Z čehož jedna je na VR. Všechny 3 hry si můžete zakoupit na platformě Steam. V cenovém rozpětí od 4,99€ do 19,99€.

Když na zemi udeří nepředstavitelné zlo a vládci světa jsou v koncích, je potřeba povolat tým těch nejlepších akčních hrdinů všech dob. Tito hrdinové mají jediný úkol. Najít a zničit veškeré zlo a to v co největším stylu. To byl ve zkratce popis hry, kterou dnes budu recenzovat. Jedná se o akční 2D plošinovku, která se drží klasických arkádovek z 90.let. Doslovně, vašim jediným úkolem na mapě, je ji projít a zabít všechno, co se vám postaví do cesty. K tomu vám pomůžou akční hrdinové z tohoto období, kteří jsou vybaveni celou škálou zbraní. Jsem si jistý, že tyto hrdiny poznáte, protože jsou vytvořeni na základě postav z akčních filmů. Filmy tohoto typu mají dopad i na samotný příběh, který je velmi prostý, ale rozhodně neurazí. Točí se, jak jsem zmínil výše, kolem útoku na zemi. Z prvu by se snad mohlo zdát, že je to klasická rubačka teroristů, ale nemůžete být více na omylu. Všechno je totiž mnohem zamotanější než se zdá.

Mapy jsou velmi prosté, prakticky jde jen o přesun z bodu A do bodu B.To však tvůrcům nezabránilo si s nimi vyhrát. Můžete si totiž zvolit zda chcete danou misi projít po tichu v podzemí a jen občas vykuknout a něco zabít. To jsem však neshledal tak zábavné jako se vynořit uprostřed budovy a pomocí raketometu rozpoutat peklo na zemi. To všechno podtrhuje krásná grafika, která je 16 bitová. Dodává hře nezaměnitelné retro kouzlo a barevnost. Barevnost opravdu velikou i když většinu času hraje červená prim. Dalším skvělým doplňkem je hudba, která opravdu napomůže celkovému dojmu hry. Dokresluje atmosféru a to zejména v oblastech kde prohledáváte vetřelecká hnízda. Ale abych nemluvil jen o kladech hry, musím ji několik věcí vytknout a to hlavně chaotičnost. Ta je, v některých momentech tak velká, že vám nezbude nic jiného než zběsile mlátit do klávesnice a modlit se, abyste přežili. To však není jediný problém, další velký problém je pro mě menu. To je někdy opravdu nepřehledné a trochu i odfláknuté. Dalším mínusem je nejasné nastavení coop hry. Její založení by se vám mohlo zdát docela snadné, ale nemůžete být dál od pravdy. Při zakládání hry, kdy si chcete zahrát například se svým bratrem musíte oba v jeden moment udeřit do klávesy pro střelbu. Což mě v mnoha ohledech iritovalo. Ale jakmile přejdete skrze tento první problém dostanete se hned k druhé a to ovládání. Hru jsem prošel na klávesnici, takže nemůžu soudit jak je to na ovladači. Hra je pro jednoho uživatele naprosto v pořádku jen je trochu krkolomná pro ruce, ale nic co by se nedalo přežít. Jakmile začnete hrát s druhým hráčem začnete přemýšlet zda by pro vás nebylo lepší si sehnat druhou klávesnici. Z jednoho prostého důvodu a to zavazání. Při relativně klidných pasážích vám to tak nepříjde, ale jakmile se dostanete k bossovi, tak to začne. Abych se přiznal, mnohokrát jsem uvažoval nad tím jestli mého spoluhráče praštit klávesnicí za to, že mi zablokoval moji speciální schopnost a kvůli tomu jsme prohráli. Tyto problémy jsou opravdu ty největší, zbytek už tvoří opravdu jen banality. Jako například nemožnost si vybrat postavu za kterou chcete hrát. Ale abych nezapomněl na jeden z největších plusů a to aktivní komunita. Už nyní najdete na workshopu spoustu map od uživatelů. Ty jsou od velmi snadných až po mapy, které bych přirovnal k nekonečné bolesti.

Možná jste tak trochu vytušili, že hra je spíše na lehčí notu. To je sice pravda, ale i tak se hra v, některých momentech snaží o jakousi satiru. Zejména když po každé úspěšné misi vám hra vyhodí výpis všech zabitých a k tomu vám zazní hlubokým hlasem “Area liberated” což se dá přeložit jako “Oblast osvobozena”. Na rovinu vám mohu říct, že to co za vámi zbude je hodně vzdáleno, od čehokoliv, co se dá považovat za domov. Což hře dává naprosto nový prostor pro vtipy. Tyto vtipy naráží na americký patriotismus na naprosto nové úrovni. Tak a to je závěr mé recenze.

Ovládání ve více hráčích
Nepřehlednost menu
Mapy od uživatelů