Her s mechanismem sčítací logické hříčky 2048 je v současné době opravdu spousta. Málokterá z nich však poskytuje něco více, většinou jde jen o pouhou změnu designu. Niji games, malý tým z Indonésie, se do toho však rozhodl skočit po hlavě a přijít s poměrně bohatou hrou s tímto mechanismem.

Hrou vás provází Mimi Winhart, která vám kromě herních mechanik sdělí, že městečko Fantasy Town má málo lidí i zdrojů a doufá, že jim pomůžete udělat z města prosperující místo. To je víceméně celý hlavní příběh, dále vás jím hra nezatěžuje. Hned se vrhnete na hraní prvních úrovní. Na rozdíl od jednoduchých 2048 her zde nehrajete na matici 4×4. Každá úroveň má jinak poskládané herní pole a postupem času přibývají i různé překážky a speciální políčka, jako třeba kameny, pole s lepicí páskou nebo rostliny. Každá z takových překážek vyžaduje jiný přístup. Zároveň plníte na každé úrovni nějaký úkol, který je potřeba do určitého počtu tahů splnit. Může jít třeba právě o odstraňování překážek či vytvoření daného počtu bloků s nějakou hodnotou. Pro spuštění úrovně potřebujete jednotky energie. Když energie dojde, nic se neděje, každých deset minut se vám jedna obnoví, a to až do výše pěti jednotek. Za splnění úrovně máte šanci získat odměnu. Již před spuštěním úrovně se dozvíte druh odměny a procentuální šanci na získání.

Za chvíli budete mít nasbíráno pár surovin, peněz, možná i fragmenty hrdinů a nějakou tu zbraň. To je chvíle, kdy si můžete začít užívat druhou část hry, týkající se managementu města a vašich hrdinů. Lze stavět různé budovy, které v určitých časových intervalech generují peníze. Některé také odemykají další možnosti hry, jako třeba černý trh. Na černém trhu se každé 4 hodiny objeví několik předmětů, které lze kupovat za peníze, drahokamy nebo vyměnit za zeleninu. Ano, čtete dobře, na černém trhu budete prodávat vlastnoručně vypěstovanou zeleninu. K tomu potřebujete nakoupit několik polí, kde můžete za peníze sázet obilí, rajčata, brambory, kukuřici… O vysazené plodiny není potřeba se starat, stačí je po uplynutí určitého času sklidit.

Nejužitečnější věc, která se pravidelně objevuje na černém trhu i jako odměna za splněné úrovně, jsou fragmenty hrdinů. Celkem ve hře najdete šest druhů – pro rytíře, pistolníky, lukostřelce, kouzelníky, barbary a kopiníky. Za fragmenty najímáte hrdiny a zvyšujete jim úroveň. Od každého druhu jsou k dispozici alespoň tři hrdinové.

Většinou jde spíše, než o samostatné hrdiny, o jakási tři stádia jedné osoby. U každého hrdiny je napsán krátký příběh a uvedeny speciální schopnosti. Jedna zvyšuje skóre nebo získané peníze za úrovně, druhou je nějaký skill využitelný přímo v dané úrovni. Například duhový blok, bomba nebo výměna dvou bloků. Tyto skilly se mohou aktivovat vždy po určitém počtu sečtených bloků. Každého hrdinu lze vybavit zbraní a pokrývkou hlavy. Přidělenou zbraň vidíte na grafickém ztvárnění hrdiny, pokrývku hlavy bohužel ne. Což je škoda. Kdo by nechtěl barbara s tiarou na hlavě. 🙂 Zbraně i pokrývky hlavy mají také speciální schopnost. Většinou jde o tahy navíc do začátku úrovně, nebo automatické promíchání bloků v případě, že není možné provést další pohyb.

Různé schopnosti hrdinů i výbavy jsou důležitým taktickým prvkem pro zvládnutí pokročilejších úrovní. Ty jsou v sadách po dvaceti. Prvních deset je typicky jednodušších, u druhé desítky je potřeba již více přemýšlet a volit správného hrdinu. Každá sada se také odehrává v jiném prostředí a představí novou překážku. V současnosti je ve hře dostupných deset sad, tedy 200 úrovní.

Všechny možnosti hry jsou pečlivě provázané. Potřebujete vylepšit hrdinu? Musíte obchodovat na černém trhu a sázet plodiny. Vyžaduje vaše vybavení vylepšení? Musíte zbudovat doly pro získání hornin na vylepšování zbraní a také zvýšit příjem peněz. Chcete postavit nebo vylepšit budovy, abyste si zvýšili příjem peněz? Potřebujete získat suroviny. Většinou si nevystačíte s těmi, které získáte z již absolvovaných úrovní. Musíte je vyměňovat v obchodě za ty, které vám chybí a také je kombinovat, abyste z nich vyrobili cihly, kladivo, lano a jiné užitečné věci. Byla jsem překvapená, jak uceleně hra působí poté, co si osvojíte všechny její možnosti.

Ve hře fungují také achievementy. Některé jsou denní, jiné lze získat pouze jednou. Odměnou za jejich splnění jsou peníze, drahokamy a také lístky, pomocí kterých můžete otevírat truhly se surovinami nebo vybavením pro hrdiny.

Truhly lze otevírat také za drahokamy. Drahokamy jsou prémiovou měnou, ale dají se ve hře v rozumném množství získat i zdarma. Nepociťovala jsem, že by mi hra vnucovala jejich koupi. Platbu za drahokamy/energii v této hře vnímám spíše jako dobrovolný příspěvek vývojářům, za který dostanete pěkný bonus v podobě dvou hrdinů, které jinak není možné získat (ale nad ostatními ničím nepostradatelným nevynikají).

Vizuálně je hra přitažlivá především asi pro něžnou polovinu populace. Je kreslená, barevná, postavy jsou ztvárněny v chibi stylu. Hře toto zpracování svědčí, působí velice přehledně a vesele. Byla by tedy škoda, kdyby ta trocha kýčovitosti někoho třeba odradila.

Herní možnosti
Motivace hrát delší dobu