RECENZE: The Wolf Among Us

Vítejte ve Fabletownu. V komunitě, kde není všechno tak úplně v pořádku. Možná si toho na první pohled nevšimnete, ale jsou mezi námi. Mluvím o tzv. “Fables”, tedy pohádkových charakterech v lidském světě. Dokážou na sebe dokonce brát podobu obyčejných lidí, nicméně na to je třeba kouzla “glamour”. A to není levná záležitost. Zákony jsou ale neúprosné. Pokud se někdo ukáže v původní podobě, hrozí mu deportace na farmu. Zkuste to ale vysvětlit praseti s očividnými problémy s alkoholem a cigaretami nebo žabákovi, který si glamour zkrátka nemůže dovolit.

The Wolf Among Us
Takhle nějak končí většina Bigbyho rozhovorů

Big Bad Wolf

Na dodržování pořádku dohlíží šerif Bigby Wolf, hlavní hrdina celé hry. Se svou parťačkou Sněhurkou se snaží přijít na zub počínající sérii vražd v jinak celkem poklidném Fabletownu. Sedm trpaslíků zde sice nenajdete, ale pokecáte si s kráskou, zvířetem, žabákem, prasetem nebo podivným létajícím … opičákem. Bigby sice není vyloženě diplomat a nejde pro ránu daleko, ale pod rouškou drsňáka se skrývá tak trochu citlivka. I když, jak se to vezme. Bigbyho chování je totiž zcela ve vaší režii. Za hrou totiž stálo studio Telltale, které bylo podobným typem her známé. Píši v minulém čase, protože studio v roce 2018 ukončilo svou činnost. Pokračování se tak nejspíš bohužel nedočkáme.

The Wolf Among Us
Takový běžný večer u Bigbyho doma

O čem to teda je?

The Wolf Among Us je akční adventura, ve které budou hrát prim výhradně vaše volby. A když řikám akční, mám na mysli spíše akci v podání cut scén. Pozor, to ovšem neznamená, že by to byla nuda. Přece jen gró celé hry tkví ve vašich volbách. Byť tedy budete velkou část hry spíše divákem, i tak si jí užijete. Hra je rozdělena do několika epizod, kdy na konci každé z nich uvidíte přehled svých rozhodnutí s porovnávacími statistikami. Dočkáte se také nástinu děje v epizodě další. V té pro změnu uvidíte otravné shrnutí toho podstatného z kapitoly předešlé. Otravné proto, že se nedá nijak přeskočit.

The Wolf Among Us
Jestli se rozzlobím, tak budu zlý

Být, či nebýt?

Vaše rozhodnutí ovlivňují vztahy s ostatními i příběh. Bohužel ve výsledku to zas až tolik nepoznáte. Hra vás totiž vede určitým scénářem, takže nečekejte při opakovaném průchodu hrou nějaké zásadní změny. Což je poměrně škoda, protože nakonec máte pocit, že jste toho zas až tolik neovlivnili. Je zde zkrátka jen jedna dějová linka s drobnými odbočkami. Jenže to skončí vždycky stejně. Rozdíl je jen v tom, jak s koncem naložíte. V tomto ohledu tvůrci poněkud mrhají potenciálem adventury, kde jde především o hráčovy volby. Nechybí zde ale překvapivé momenty, děj plyne dynamicky a rozhovory nejsou zdlouhavé a nudné. Koneckonců vy na svá rozhodnutí máte vždy jen několik málo sekund, takže se vám možná nejednou stane, že ani odpovědět nestihnete. Horší to je v boji, kdy vás každý promarněný stisk klávesy trestá a Bigby může dokonce zemřít.

The Wolf Among Us
Některé volby si vyloženě užijete

Dostatek nedostatků

Technická stránka The Wolf Among Us je poměrně velká katastrofa. Nejde tak úplně o grafiku, ta je totiž komiksová a naše milované stroje příliš nezatíží. Nenarazil jsem ani na žádné bugy nebo glitche, které by komplikovaly a znepříjemňovaly hru. Co je ale na opravdu špatné úrovni, je kamera. V těch pár výjimečných chvílích, kdy budete nuceni udělat několik kroků, budete vyloženě trpět. Pokud vám to hra dovoluje, je lepší jen klikat na interaktivní části obrazovky a nechat Bigbyho, ať na místo dojde sám. Je to otravné, nicméně celkový požitek ze hry to zas tolik nekazí.

Nezvládnuté ovládání

Dalším nedostatkem je pak samotné ovládání. Úderům od svých nepřátel a létajícím předmětům se budete vyhýbat pouze mačkáním kláves W,S,A,D s občasným kliknutím na myš. To samo o sobě není až tak zlé, nicméně samotná obtížnost je poměrně primitivní. Jednou za čas je potřeba dát klávesnici co proto zběsilým a nesmyslným mačkáním klávesy Q. To třeba když chcete někoho opravdu moc přeprat.

The Wolf Among Us
Znáte to pořekadlo. Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou.

Pojďte si zahrát

I přes spoustu much, které The Wolf Among us má, jde o velice podařený kousek, který dokáže oslovit široké spektrum hráčů. Jde zde totiž především o příběh. A ten je zkrátka povedený. Vše do sebe pasuje a vy se budete během hraní skvěle bavit. Ať už se rozhodnete být hodným nebo zlým poldou. The Wolf Among Us baví, a lze jej doporučit každému, kdo hledá nenáročnou, oddychovou hru nebo se chce jen stát součástí jednoho působivého příběhu v ulicích New Yorku.

Technická stránka
Postavy