Pojďme se vrátit o pár let nazpět. Píše se rok 2016, a zatímco ve Spojených státech amerických právě vrcholí předvolební prezidentská kampaň a ulice lemují šklebící se dýně signalizující příchod Halloweenu, ve městě Seattle si žijí poklidným životem Diazovi, tříčlenná rodinka s mexickými kořeny. Vše se zdá být v pořádku, jenže to nebude mít dlouhé trvání. On totiž život může být chvílemi opravdu zvláštní…

Což se záhy potvrzuje. V jednom momentu jste sice normální teenager, mezi jehož největší problémy se řadí třeba to, jak se sblížit se svou vysněnou holkou nebo kde sehnat pár piv na party. Znenadání se ovšem ocitnete se svým mladším bratrem na útěku před policií a bez nadsázky se musíte postarat o to, abyste oba přežili. A to jsme teprve na začátku.

Halloweenská atmosféra na vás dýchá ze všech koutů, ať už jste v pohodlí domova nebo na odlehlé čerpací stanici.
Emotivně vypjatý začátek vás vtáhne do děje

Co se herní interakce týče, je to ale o něco slabší. Většinu zásadních událostí ze startu moc ovlivnit nemůžete, jen jim přihlížíte, a ať už uděláte cokoli, nemá to výrazný efekt. Na vstřebání avizované tragické události tak máte poměrně dost času. Příběh plyne nenásilně dopředu a více než řešení nějakých složitých hádanek nebo prekérních situací se v roli Seana Diaze věnujete svému bratrovi. O toho se nejen staráte, ale zároveň se mu snažíte být dobrým vzorem. Nebo byste alespoň měli být. Neboť následky svého vlastního chování a činů, které mají na devítiletého Daniela vliv, můžete vnímat překvapivě brzy.

Přirovnáním k dřívějším titulům francouzského studia se jde jen těžko vyhnout. A tak nejde nevytknout právě místy poněkud fádnější děj, který je oběma předchozím adventurám cizí. Ne že by to nutně mělo být vnímáno negativně. Naopak, hra vám tím dává možnost hlavní aktéry lépe poznat bez toho, aby na vás na každém rohu číhalo nebezpečí nebo jste museli spěchat kupředu. Ale nezoufejte, ve druhé polovině se epizoda přeci jen přepne do rychlejšího tempa.

Honba za achievementy tentokrát trochu jinak

Zatímco Max se vyžívala ve fotografování a Chloe ve čmárání provokativních malůvek na tomu neurčená místa, Sean má sofistikovanějšího koníčka – kreslení. Vytváření obrazu před vašima očima má své kouzlo. Než však při prvním styku skicáku s tužkou přijdete na efektivní (rozuměj rychlý) způsob kreslení, může to chvíli trvat. Tato činnost však překvapivě nebude hlavní náplní sbírání achievementů. Místo toho můžete ve hře nacházet různé předměty a ne vždy je hned na první pohled jasné, že se vám za něj achievement odemkne. Pokud tedy patříte mezi jejich lovce, určitě se zabavíte.

I tentokrát má hlavní hrdina kreativní sklony. Seanovy detailní kresby jsou milou vsuvkou nabízející prostor k rozjímání.
Politická zápletka zvedla vlnu nevole

Především opakující se narážky na původ bratrů Diazových a s ním spojené podpoření myšlenky „postavení zdi“, které padlo z úst jedné vedlejší postavy, čelily v komunitě poměrně drsné kritice.  Ale ať už zastáváte názor, že politika do hry patří či nikoli, jedno se musí Dontonu nechat. Právě tyto detaily zobrazující realitu dotváří hře hmatatelnou atmosféru, která vás přesvědčí o její opravdovosti.

Ovládání udělalo krok dopředu, grafická stránka spíše stagnuje

Pojďme se trochu podívat i na vlastnosti hry. Samotné ovládání je nyní oproti předchozím hrám daleko příjemnější (hráno na PC). Nemusíte už myší hýbat do všech světových stran pro výběr volby. V Life is Strange 2 si totiž pohodlně vybíráte pomocí rolovacího kolečka myši. Vše je navíc doplněno o vkusné grafické prvky, které vám v případě potřeby napoví.

Ovládání je oproti předchozím titulům o dost příjemnější. Výběr si jednoduše zvolíte pomocí kolečka myši.

Grafické zpracování je, jak už bývá zvykem, od pohledu úchvatné. Opět je na místě ale odkázat na předchozí počiny s nálepkou Life is Strange. Od první hry se toho bohužel příliš nezměnilo. Minimálně tváře by si určitě zasloužily více detailů. Číst z výrazů charakterů je občas téměř nemožné. Což je škoda. Naopak pohyby postav se zdají být plynulejší a propracovanější. I přes tyto nevýrazné změny se systémové požadavky trochu navýšily.

Kdy se dočkáme pokračování?

Podle neoficiálních informací by měla druhá epizoda vyjít nejpozději na konci listopadu tohoto roku. Mezi příznivci, kteří se odvolávají na delší vývoj, se však mluví i o příštím měsíci. Nechme se překvapit.

Závěrečný potitulkový záběr slibuje zajímavou zápletku a více akce.
Ovládání