Nedávno jsme vás informovali o nově vznikajicí hře s názvem LostHero z dílny pražského studia Gold Knights (celý článek zde). Bližší informace o hře a o tom, co vývoj her obnáší, nám prozradil v exkluzivním rozhovoru vedoucí studia Gold Knights Pavel Jiří Strnad.

Jak byste hru čtenářům charakterizoval? O jaký půjde žánr? Jakou bude mít hra mechaniku? 

Půjde o RPG s bojovým systémem inspirovaným DarkSouls až pro 4 hráče.

Teď připravujeme Early Access hry, kde hráč je žoldák, který chodí na mise a řeší je. Plánujeme tak 4 – 5 misí po 5ti – 10ti levelech, které by měly končit bossfightem. Dějově to asi nebude nic složitého, ale zajímavé na tom je, že hráč bude mít základnu, kterou si bude moci stavět. Bude moci vstoupit do klanu s dalšími hráči a vybudovat si společně město. V klanu budou společně levelovat kováře, stavitele, alchymistu, plnit společně úkoly atd.

Čili to bude hra, kterou si hráč bude moci zahrát sám a celou jí projít, ale taky jí bude moci hrát s ostatními hráči a to si myslíme, že bude ta pravá zábava. Žádné PvP. Jde nám o to vytvořit komunitu, protože hra bude mít zabudovaný editor, aby lidi mohli stavět vlastní levely a chceme to celé propojit do funkčního celku. Až doděláme tuhle část hry, tak začneme pracovat na velkém příběhu. to bude LostHero 2.

Mohl byste nám ten příběh trošku nastínit? 

Příběh se odehrává na planetě Lost Wardenia. Na té jsou tři hlavní rasy. Ratkini, původní primitivní obyvatelé této planety. Naboru, kteří se na Wardenii skrývají před svými nepřáteli a těmi je rasa Skelletonů, která byla vyslána Naboru zničit a získat jejich artefakt, který Naboru ukrývají. Na okraji toho všeho se pohybuje tajemný řád mnichů, který uctívá pradávné Hilgardi. Hráč je společně s dalšími lidmi (myslím tím rasu lidí) najmutý, aby našel pradávný artefakt, který se na této planetě ukrývá.

Zajímavé na tom bude, že s každou rasou má hráč nějaké vztahy (vyjádřené čísly) a pokud má dobré vztahy, tak její bojovníci na něj neútočí. Není to jako Risen nebo Elex kde vstupujete do jednotlivých klanů, ale můžete být pouze v jednom. V LostHero můžete mít různé vztahy s různými rasami a je to na vás, jak to uděláte. Není možné mít se všemi dobrý vztah, protože se vzájemně nenávidí, takže pokud hráč zachrání krále Naboru, naštve tím Ratkiny, kteří ho uvěznili a trochu i Skelletony, kteří se snaží Naboru vyhladit atd. Podstatné je, že každá rasa není úplně špatná ani úplně dobrá. U každé se dá pochopit proč dělá to, co dělá, aby přežila. Hra může končit někde mezi tím, že hráč všechny vybije, nebo mezi všemi třemi rasami uzavře mír.

Co Vás inspirovalo k tomu, že jste začal hru vytvářet?

Tak já hry dělám nějak od 10ti let. RPGčka zkouším dělat od 17ti. Ale to, co děláme teď jsem se rozhodl udělat až když jsem hrál DarkSouls. Měl jsem už nějakou dobu nápad na RPGčko a celý vesmír, ale až při DarkSouls se mi vyjasnila forma jak to udělat.

Jak se člověk vlastně dostane k tvorbě her? Co pro to musí udělat?

Podle mě se stačí rozhodnout, stáhnout si nějaký engine – Unity nebo Unreal – a začít dělat. Buď vám to jde nebo ne. Když ne, tak studovat a studovat a zkoušet to znova a znova, dokud vám to nezačne jít nebo vás to neomrzí.

Co takový vývoj her obnáší?

Když chce člověk dělat něco smysluplného, potřebuje peníze – buď svoje nebo od investora. Pak musí mít nějakou vizi toho, co chce dělat. Dále musí sehnat lidi, které zaplatí, poněvadž práce zadarmo je dlouhodobě na nic, musí mít schopnost udržet tým v chodu a neustále ladit, aby šli všichni jedním směrem – ideálně tím vaším, překonat všechny překážky, které ho potkají a nakonec to nejdůležitější – umět prodat to, co vytvořil.